لاهیری، فرنزن و شیبان به عضویت آکادمی هنر و ادبیات آمریکا درآمدند
نوشته شده توسط : zwembril

از راست: جاناتان فرنزن، جومپا لاهیری و مایکل شیبان

جومپا لاهیری، جاناتان فرنزن و مایکل شیبان، سه نویسنده شاخص آمریکایی، به عنوان اعضای تازه آکادمی هنر و ادبیات آمریکا انتخاب شدند.

جز این سه نویسنده، چند هنرمند دیگر نیز به عضویت در این آکادمی، که در سال ۱۸۹۸ تاسیس شده است، در می آیند.

اعضای تازه آکادمی در مراسمی که در ماه مه برگزار خواهد شد، رسما از سوی اعضای این انجمن ۲۵۰ نفره آکادمی مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

عضویت در آکادمی هنر و ادبیات آمریکا یکی از برجسته ترین افتخارات در دنیای هنر به شمار می آید. اعضای تازه در این آکادمی تنها پس از مرگ اعضای قدیمی انتخاب می شوند.

مایکل شیبان و جومپا لاهیری هر دو برنده جایزه پولیتزر در رشته ادبیات بوده اند. جومپا لاهیری ۴۴ ساله برای نخستین مجموعه داستانش، "مترجم دردها"، در سال ۲۰۰۰ و مایکل شیبان ۴۸ ساله برای کتاب "ماجراهای شگفت انگیز کاوالیر و کلی" برنده جایزه پولیتزر سال ۲۰۰۱ شد.

رمان "همنام" و مجموعه داستان "خاک غریب" از دیگر آثار جومپا لاهیری و "اسرار پیتزبورگ" و "پسرهای شگفت انگیز" از دیگر رمان های مایکل شیبان است.

جاناتان فرنزن، ۵۲ ساله در دهه گذشته دو رمان شاخص "اصلاحات" و "آزادی" را نوشت. "اصلاحات"، که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، برنده جایزه ملی کتاب آمریکا شد.

از او مجموعه مقالاتی با عنوان "دورتر" (Farther away) در ماه آوریل منتشر خواهد شد.

ریچارد فورد، تونی موریسون، ادوارد آلبی، ان بیتی، هارولد بلوم، جویس کارول اویتس از جمله اعضای فعلی آکادمی هنر و ادبیات هستند.

در سایر حوزه های هنری، کارا واکر نقاش، لیندا بنگلیس، مجسمه ساز، رابرت گوبر، مجسمه ساز، الیزابت دیلر، آرشیتکت، کنت فرمپتون، مجسمه ساز و منتقد و استیون جف و توبیاس پیکر، هر دو آهنگساز نیز از دیگر اعضای تازه آکادمی هنر و ادبیات اعلام شده اند.





:: برچسب‌ها: آسمان , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: